Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba siūlo susipažinti su Elektroninio archyvo informacine sistema (EAIS)
Lietuvoje sukurta ir pradeda funkcionuoti Elektroninio archyvo informacinė sistema (EAIS). EAIS kūrimą inicijavo ir vykdė Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba, įgyvendindama Europos Sąjungos lėšomis finansuojamą projektą „Elektroninio archyvo infrastruktūros sukūrimas“.
Sistemą sukurti paskatino nuolat didėjantis dokumentuose, registruose ir informacinėse sistemose kaupiamos informacijos kiekis, brangstantis vadinamųjų „popierinių“ dokumentų saugojimas bei vieningos Nacionalinio dokumentų fondo (NDF) informacijos paieškos sistemos poreikis.
EAIS sukūrimas sudarė galimybes informacinių technologijų priemonėmis perduoti elektroninius dokumentus saugoti į valstybės archyvus, organizuoti patikimą jų saugojimą, visiems vartotojams teikti prieigos prie NDF sudarančių elektroninių dokumentų ir informacijos apie juos paieškos bei pateikimo vartotojams elektronines paslaugas.
EAIS gali naudotis autentifikuoti ir neautentifikuoti (galintys naudotis tik daliniu EAIS funkcionalumu) naudotojai. Norint tapti autentifikuotu naudotoju, reikia prisijungti prie sistemos. Daugiau informacijos, kaip prisijungti prie EAIS, rasite čia.
Išsamią informaciją, kaip naudotis EAIS, galite rasti EAIS prisijungimo lango viršutiniame dešiniajame kampe, skyrelyje Pagalba.
Elektroninio archyvo informacinės sistemos moduliai yra šie: Dokumentų valdymo priežiūros, Elektroninių dokumentų perdavimo ir priėmimo, Elektroninių dokumentų saugojimo, Dokumentų publikavimo ir pateikimo bei Administravimo.
Modulių funkcijos suskirstytos į šiuos posistemius: viešąjį (skirtą dokumentus perduodančioms įstaigoms − perduoti valstybės archyvams elektroninius dokumentus ir duomenis, reikalingus dokumentų valdymo priežiūrai atlikti; juridiniams ir fiziniams asmenims − atlikti dokumentų paiešką, peržiūrą, užsakyti ir gauti pažymas ir el. dokumentų kopijas ir sudaryti, tikrinti ir peržiūrėti elektroninius dokumentus); vidinį (skirtą valstybinės archyvų sistemos darbuotojams administruoti sistemos naudotojus, jų teises, klasifikatorius; vykdyti dokumentus perduodančių įstaigų dokumentų valdymo priežiūrą; priimti saugoti elektroninius dokumentus, valdyti jų saugojimo riziką; rengti ir teikti archyvo darbuotojų patvirtintas elektroninių dokumentų kopijas) bei saugyklos (skirtą saugoti elektroniniams dokumentams ir saugyklos, elektroninių dokumentų paieškos ir rizikos valdymo tarnybiniams duomenims).
_ _ _